אתר התיירות המוביל לציבור החרדי והדתי
23 יולי 2019 מאת אבי פרידמן

ברשות ממשיכים להרגיע, אין חשש להתרסקות מטוסים בישראל בגלל השיבושים בלוויינים

כבר יותר מחודש ימים שבסביבת שדה התעופה נתב"ג נרשמים שיבושי קליטה חמורים של לווייני ניווט, הדבר מורגש בין הייתר בזמן ניווט לשדה באמצעות אפליקציית ווייז ויישומים אחרים.

נוסעים רבים הביעו חשש שהשיבוש בלוויינים נובע מחבלה מכוונת של גורמים עוינים ושהדבר עשוי לפגוע במטוסים הנוחתים בארץ.

ברשות שדות התעופה אומרים היום (שלישי) כי המטוסים כיום מבססים את רמת הדיוק של מחשבי הניווט שלהם בעזרת מערכת ניווט אינרציאלית, תחנות קרקעיות המשדרות אותות אלקטרוניים ומערכת הניווט הלוויינית (GPS).

כאשר חל שיבוש בקליטת אותות הניווט הלווייניים – רמת הדיוק של מחשבי הניווט של המטוסים פוחתת במקצת, ובכל מקרה לכל אורך טיסתם, מהמראה ועד לנחיתה יחידות ניהול התעבורה האווירית עוקבות בעזרת מכשור תמונה-אווירית (מכ"ם ודומיו) על הנתיב והגובה שטס כל מטוס.

במידה ונצפית סטייה אפילו הקטנה ביותר פקח הטיסה מזהה ומתקן את המטוס חזרה לנתיב.

ברשות אומרים שמרבית נתיבי הטיסה מבוססים על יכולת ניווט עצמאית של המטוסים בעזרת מחשב הניווט – ברובם נדרש ניווט ברמת דיוק בינונית היכול להתבצע גם ללא קליטת אותות לוויינים ובמיעוטם נדרש ניווט ברמת דיוק גבוהה המחייב קליטת אותות לוויינים.

"לכל נתיב המתבסס על רמת דיוק גבוהה המחייבת קליטת אותות לוויינים ישנו נתיב חילופי המכווין את המטוס לנחיתה ולהתבייתות על מערכת אלקטרונית עצמאית ובלתי תלויה הנקראת ILS" מסבירים ברשות שדות התעופה.



כתיבת תגובה

החופשה שלי

להוספת פריטים לתוכניה, לחץ על הסמל: המופיע לצד העסק.

שלח את התכניה במייל

שלח את התכניה במייל