האם בתי מלון יכולים להוזיל מחירים

נתוני התפוסה הנמוכים, והירידה בתיירות הנכנסת מחדדים את רמת התסכול שהמלונאים חשים בתקופה האחרונה אל מול השיח שהתפתח בציבוריות הישראלית סביב המחירים הגבוהים של בתי המלון ושאלת המיליון דולר האם בתי המלון יכולים להוזיל מחירים וכל בית מלון יקוטלג לקטגוריה בתי מלון במחירים זולים בישראל.
לדברי אלי גונן נשיא התאחדות המלונאות בישראל כשרואים את התמונה העגומה אצלנו, ולנוכח התחרות הגבוהה בענף המלונאות בין אזורים שונים בארץ ובין רשתות ובתי מלון יחידים, האם מישהו מעלה על דעתו האם מלונאי יכול להוריד מחירים, ולהישאר עם מלון חצי ריק רוב ימי השנה? הירידה בתיירות הנכנסת מגבירה בשטח את הלחץ של המלונאים סביב עלויות התפעול המטורפות של בתי המלון בארץ שאין להן אח ורע בעולם. האצבע המאשימה שלנו היא כלפי ממשלות ישראל לאורך השנים, למרות בקשותינו החוזרות ונשנות, לא עושות ולו כלום כדי להוריד את עלויות התפעול יוצאות הדופן של בתי המלון בארץ, שהן בעשרות מונים גבוהות מאירופה, וממדינות הים התיכון.
אנחנו כבולים באזיקים רבים: עלויות ארנונה הגבוהות בעולם לבתי מלון, שאינן מתחשבות ברמות התפוסה, המונופול של הרבנות בכדי שבית המלון יותאם לציבור הדתי והחרדי ויהיה בפיקוח כשרות, עלויות אבטחה ייחודיות לישראל, חוקי עבודה יוצאי דופן עקב תוספות משכורת שבתות וחגים, שוב ללא תקדים בעולם הרחב, חובות משונות שקיימות רק בארץ שמשמען: תוספת כוח אדם במצבת העובדים, כך למשל: תקנים למפעילי בריכות, למצילים ועוד. מחירי המזון והמשקאות הגבוהים מן העולם, מע"מ מלא המוטל על הישראלים גבוה משמעותית ממתחרותינו באירופה הגובות מהישראלים מע"מ מופחת".
לסיום אומר נשיא ההאחדות "אני קורא לממשלה ובראשה למשרד התיירות, לשנות את השיח, לבחון איך מסירים חלק מהאזיקים ההיסטוריים, המונחים על צוואר המלונאים, מה שנכון לכל תקופה, וודאי בתקופת המשבר הנוכחי, שכדי לעוברו בשלום, עלינו למצוא פתרונות תוך שיפור היכולת התחרותית והורדת מחירים והתוצאה תהיה: תרומה גבוהה לתעסוקה ולצמיחה במשק".
כתיבת תגובה
יש להתחבר למערכת כדי לכתוב תגובה.