אתר התיירות המוביל לציבור החרדי והדתי

יעוץ אישי חינם

072-3223000
6 יוני 2019 מאת אבי פרידמן

מסתמן סיום למאבק בין אוקראינה לישראל ותיפסק הטרדת התיירים בשדה התעופה

מסתמן כי הגיע לסיום המאבק בין משרדי החוץ בירושלים וקייב בכל הקשור לעיכוב תיירים ישראלים בשדה התעופה בקייב.

משלחת בכירה מטעם משרד הפנים הישראלי נפגשה בשבוע שעבר עם בכירים באוקראינה. הצדדים גיבשו מסמך הבנות לפתרון בעיית העיכובים במעברי הגבול בקייב.

המשלחת הישראלית יצאה לדרכה לאור דרישתו של שר הפנים הרב אריה דרעי שקיבל מאות תלונות מחסידי ברסלב שקבלו על עיכובים בשדה התעופה בקייב ואף על מקרים בהם תיירים ישראלים שיצאו לאוקראינה בין הייתר בכדי להשתטח על קברי צדיקים ועל ציוו של רבי נחמן מברסלב באומן הוחזרו ארצה בבושת פנים על ידי השלטונות האוקראינים.

משלחת השר דרעי כללה גם את מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה פרופ' שלמה מור יוסף, אחראי מעברי הגבול אמנון שמואלי, מנהלת האגף הקונסולרי במשרד החוץ סטלה ראפ, נספח משטרת ישראל בקייב איגור שמויש ויועץ השר רובי שמש.

המשלחת, נפגשה עם סגנית שר הפנים המופקדת על מעברי הגבול ובכירים נוספים. בפגישה נכח גם שגריר ישראל באוקראינה יואל ליאון.

במהלך הדיון העלו הנציגים הישראלים את הסוגייה האובה בה תיירים ישראלים מוטרדים בגבולות וננקטת נגדם יד קשה, בתום הפגישה גיבשו הצדדים מסמך הבנות, שנבחן בימים אלה.

גורם ישראלי שמעורה בשיחות אמר שלמעשה שתי המדינות הסכימו לסיים את המשבר. "נעשה מאמצים כבירים לצמצם את המספרים – וכפי שאמר המשורר: שקט יענה בשקט", הוסיף.

כזכור בשבועות האחרונים דיווחנו כאן ב'אומן על המפה' על מקרים רבים של הטרדת תיירים ישראלים שבאו להתפלל על ציון רבי נחמן מברסלב ועל מקרים רבים בהם השלטונות האוקראינים החזירו לישראל תיירים.

לפי נתוני משרד הפנים, בשנת 2017 ישראל סירבה להכניס 8,453 אזרחים אוקראינים ובשנת 2018 – 7,730. בתגובה, הרשויות באוקראינה להערים קשיים ולסרב את כניסתם של מאות ישראלים, במשרד הפנים מציינים כי היו מקרים שבהם 10, 20 ו-30 נוסעים שהגיעו מאותה טיסה הוחזרו לישראל.

צילום: shutterstock.

 

 

 

 



כתיבת תגובה

החופשה שלי

להוספת פריטים לתוכניה, לחץ על הסמל: המופיע לצד העסק.

שלח את התכניה במייל

שלח את התכניה במייל