אתר התיירות המוביל לציבור החרדי והדתי
30 ינואר 2018 מאת אבי פרידמן

נמל התעופה בחיפה יפסיק את פעילותו?

חברות התעופה ישראייר ואיסתא הודיעו בשבוע שעבר כי הן מבטלות את הטיסות הבינלאומיות מנמל התעופה בחיפה שתכננו לקיץ הקרוב,

הסיבה הרשמית לביטול היא מחסור בכוח אדם באגף הביטחון באל על ומחלוקות תקציביות עם משרד החוץ.

כזכור בשנה שעברה נפתח שדה התעופה בחיפה לתושבי הצפון המבקשים לטוס לחו"ל, ורק בשנת 2017  יותר מ-38 אלף נוסעים עשו שימוש בשדה הצפוני,

עלייה של 655 אחוזים בתנועת הטסים לחו"ל משדה זה ביחס לשנה הקודמת ועל פי הערכות בשנה הבאה מספר זה יעלה.

נציין כי הטיסות שיצאו מחיפה הן בעיקר של חברת הלואו קוסט TUS הקפריסאית ולא של ישראייר, כאמור לפי שעה לא ברור אם החברה הקפריסאית תמשיך לעשות שימוש בשדה התעופה בחיפה.

בחברות התעופה הישראליות מפנים אצבע מאשימה למשרד התחבורה שלטענתם פותח את השמים לחברות תעופה זרות,

ואף משרד התיירות והתאחדות בתי המלון מעניקים תמריצים לחברות אלו ואילו מהצד השני משרד החוץ ואגף הביטחון סוגרים לחברות הישראליות קווי תעופה בשל מחלוקות ביניהם.

"אם מישהו לא יתעשת מהר הפגיעה בנוסעים ובחברות הישראליות תהיה הרסנית", אומר גורם בכיר בישראייר.

האבסורד הוא עצום שכן רק באמצע השנה שעברה פורסם כי משרד התחבורה השקיע כסף רב בשיפור נמל התעופה,

ובחודש ספטמבר נפתח מתחם הדיוטי פרי המשמש את הטסים ישירות ליוון וקפריסין ונראה שההשקעה הייתה לשווא.

השקעה זו אינה היחידה ובכוונת רשות שדות התעופה לשפר את מסלולי ההמראה ולהאריך עוד 300 מטרים את מסלול ההמראה בכדי שמטוסים גדולים יותר יוכלו להמריא ולנחות בחיפה.

אך כאמור לאור ההתפתחויות האחרונות לא ברור האם ייעשה שימוש עוד בשדה ואפשר שתכנית הרחבת נתיב ההמראה לא תצא אל הפועל.

צילום: shutterstock.



כתיבת תגובה

החופשה שלי

להוספת פריטים לתוכניה, לחץ על הסמל: המופיע לצד העסק.

שלח את התכניה במייל

שלח את התכניה במייל