אתר התיירות המוביל לציבור החרדי והדתי

יעוץ אישי חינם

072-3223000
21 יוני 2021 מאת אבי פרידמן

עד סוף החודש תושק התעודה האחודה למתחסנים ומחלימים

במשרד הבריאות הודיעו כי עד לסוף החודש ישיקו את "התעודה מאוחדת" שתחליף את התו הירוק ואת תעודת המתחסן, ותוקפה יהיה עד סוף שנת 2021, ובכך תוארך תוקף תעודות ההתחסנות שקבלו האזרחים שהתוקף של חלקם עומד לפוג בימים הקרובים.

התעודה החדשה תכיל את פרטי החיסונים וההחלמה.

המהלך להפקת התעודה המאוחדת הוא בעקבות חשש בקרב נוסעים לחו"ל שהיו מהראשונים להתחסן, כי תוקף תעודת המתחסן שלהם יפקע ולמעשה הם ייאלצו לבצע בדיקת קורונה. זאת על אף שבחלק מהמדינות, ובהן מדינות האיחוד האירופי, הם אינם נדרשים לכך במידה שהם מחוסנים ולכן אינם נדרשים להיכנס לבידוד.

נציין כי בחודש שעבר הודיע משרד הבריאות כי יאריך את תוקף תעודות המתחסנים והתו הירוק בשל יעילות החיסון הגבוהה.

במשרד מתחייבים לנוסעים כי לא יתרחש מצב בו מחוסנים או מחלימים יגיעו לשדה התעופה או לאחד ממעברי הגבול עם תעודה שאינה בתוקף.

עד שתושק "התעודה המאוחדת", כלל הנוסעים היוצאים מהארץ נדרשים להציג בכניסה לטרמינל תעודת החלמה, או, תעודת מתחסן, או, בדיקת PCR שלילית שנעשתה לכל היותר 72 שעות טרם ההמראה מישראל.

בנוסף בשבוע שעבר פורסמו נוהלי הכניסה והיציאה מישראל המעודכנים והבהירו כי "כלל הנכנסים לארץ מכל מדינה, אשר שהו בחו"ל מעל 72 שעות, נדרשים להציג בעלייה לכלי הטיס במדינת המוצא, בדיקת PCR שלילית שנעשתה לכל היותר 72 שעות טרם ההמראה או הכניסה לישראל".

עוד נאמר בהנחיות החדשות כי כלל הנכנסים לארץ, ישראלים וזרים, מחלימים ומחוסנים נדרשים למלא הצהרת נוסע נכנס לישראל, לכל היותר 24 שעות טרם ההמראה לישראל, ולהציג את האישור לכך לחברת התעופה".

בנוסף, כלל הנכנסים לארץ אזרחים וזרים, כולל מחלימים ומחוסנים, נדרשים לבצע בדיקת PCR בעת הכניסה לישראל.

החל מ-6 ביוני עלות הבדיקה חלה על האזרח ולא במימון המדינה. עלות הבדיקה, בהזמנה מראש טרם ההמראה לישראל, הינה 80 ש"ח. עלות הבדיקה למשלמים בנתב"ג, ללא הזמנה מראש, הינה 100 ש"ח.



כתיבת תגובה

החופשה שלי

להוספת פריטים לתוכניה, לחץ על הסמל: המופיע לצד העסק.

שלח את התכניה במייל

שלח את התכניה במייל