אתר התיירות המוביל לציבור החרדי והדתי

יעוץ אישי חינם

072-3223000
12 יולי 2015 מאת רועי עפרון

קח לך חלום קטן – פגישה על כוס קפה משובח, צלחת חומוס ואוכל חלבי מעולה בקפה בית יוסף בצפת

איש צנוע הוא יוסף גרשט, איש צפת, צנוע, צבעוני, עם חיוך ביישני כזה שממיס אותך כבר מהרגע הראשון ובכל זאת, אתה חש בו איזו תחושה של "יש עוד עשות".

חלום קטן נולד בו כבעליו של בית האירוח בית יוסף, להגיש לאורחיו ארוחות בוקר צפתיות משובחות וכשרות למהדרין. אבל פטור רק בארוחות בוקר אי אפשר, מה עוד שנושבת בו הרוח הקולינארית, שהביאה את קפה בית יוסף בצפת להיות בתום שנה מיום הקמתו, בית אוכל  ייחודי בעיר בתנופת תיירות ונופש.

התחלנו את השיחה בינינו דווקא בחומוס ומשם, כשיחה קולחת בין שני חובבי קולינאריה, גילינו עולמות משותפים וגיליתי שכלל שאני מקלף ממנו, מהאיש הצנוע הזה, הנחבא אל הכלים, עוד ועוד שכבות, כך עוד ועוד מסילות מונחות מליבי אליו וההיפך.

יוסף, מה פתאום חומוס ולמה דווקא בקפה בית יוסף ?

"לחומוס יש טעם של אהבה ראשונה", אומר לי יוסף ובקולו נשמעת פתאום נימה אחרת. חומוס הוא תורה בפני עצמה. יש לה אלפי נוסחים, אלפי מרקמים ואינסוף טעמים. חומוס הוא כמו אנשים. אתה צריך לתת להם את הזמן להיפתח ולהתגלות. "לבשל אותם על אש קטנה", לתת לנשמה שלהם להתגלות במיטבה, לחיוך שלהם להגיע לך אל הלב".

"אני אוהב חומוס יותר מכל מאכל וכשפתחתי את קפה בית יוסף ידעתי שאני חייב להביא חוויית חומוס נדירה לסועדים ואיתה פיתות חמות היישר מהתנור וזנב בצל ובדל צנונית, וזיתים צפתיים וקורט חריף בשביל להקפיץ את הטעם"

האמת, מסכים איתו מכל הלב !

החומוס של קפה בית יוסף הוא כזה שיביא לך דמעות לעיניים וגעגועים. אתה מרים את העיניים קצת בחשש מעל צלחת החומוס שלך ומתחיל להניע אט אט את צלחות הלוויין לסועדים שמסביבך לראות אם הקסם קורה באמת והוא קורה.

אז יש חומוס עם טחינה ויש חומוס עם גרגירים ויש חומוס עם צנובר ויש גם חומוס עם דמעות. הוא החומוס הטוב מכולם.

יוסף, ברשותך, לטובת אלה שעוד לא היו, ספר לי קצת על קפה ביות יוסף

קפה בית יוסף ממוקם בבית אבן ערבי עתיק ברחוב שקט במרכזה המתחדש של צפת ויש בו אווירה של בית. אתה יכול לרדת לשתות קפה בפיג'מה ולא תרגיש לא שייך. אתה יכול לקבוע במקום פגישה עסקית או ארוחת ערב זוגית רומנטית ואתה יכול לקחת את כל המשפחה ולבלות זמן איכות קולינארי. בקפה בית יוסף מקבלים את כולם ומעניקים לכל סועד יחס אישי

צוות קפה בית יוסף מורכב מדואט בין שני שפים מנוסים, השפית נורית והשף מיכה, בעברו שף מסעדת נויה הירושלמית היוקרתית ואיתם חמישה טבחים מנוסים בעלי נשמה יתרה ושמונה מלצרים קשובים ואדיבים. על כולם מנצחת מנהלת קפה בית יוסף שרית מרום, עם האצבע על הדופק הפועם של צפת.

בתוך הסצנה הקולינארית המרגשת העוברת על צפת בשנים האחרונות, איזה חלק יש לכשרות בתוך המארג המיוחד של המקום ?

"קפה בית יוסף הוא הבית של כולם", אומר לי יוסף, "אבל הוא גם בית אוכל יהודי בעיר בעלת חשיבות יהודית בלתי רגילה וככזה הוא נותן מענה לאלה שחשקה נפשם באוכל גורמה בשרות מהודרת, ללא חשש.

קפה בית יוסף כשר למהדרין בהשגחת מהדרין צפת הרב לוי ביסטריצקי. כל המוצרים בכשרות בד"צ העדה החרדית הרב לנדא

הגענו לשאלת השאלות. ומה בתפריט ?

אז לפני שאתן את ראשות הדיבור ליוסף, אספר לכם רק על ארוחות הבוקר הצפתיות המדהימות של קפה בית יוסף, שמהן הכול התחיל. אתה קם בבוקר בצפת, נפעם מהאווירה ומתמלא באנרגיות חדשות ליום חדש מלא ציפיות, נכנס לקפה בית יוסף, מתיישב לשולחן ומזמין ארוחת בוקר. אבל אז אתה מתחיל להבין עד כמה אתה רעב. זה מתחיל בשקשוקת הבית העשירה, הלוהטת והעזה בטעמיה. בלחמים החמים ובארוחת בוקר משגעת עם חביתות ואומלטים, גבינות הבית המופלאות, שום שמיר וזיתים, סלט גמבה, טפנד זיתים פיקנטי, סלטים רעננים ומיצים סחוטים במקום מהפירות הכי טריים.

ומה עוד בתפריט, אני שואל את יוסף והוא עונה:

ראשית כל, קפה בית יוסף הינו בית קפה חלבי, המשמר את השורשיות הקולינארית של צפת עם הטעם הים תיכוני העז, הפיוז'ן הישראלי והמטבח הצרפתי האנין.

בתפריט הבית תמצאו:

טוסטים וכריכי שף, פסטות אלפרדו ונפוליטנה, לזניות עשירות ורביולי במגוון מילויים, רטבים ומטבלים, סלט השף עם גבינת חלומי וירקות אנטיפסטי, ספיישל דגים סלמון ולברק וכמובן, חגיגת הקינוחים הגדולה וקפה המאורו האיטלקי המשובח, שנטחן במקום וניחוחו משכר.

"אל תשכח לציין את הבר סלט של קפה בית יוסף שעומד לרשות הסועדים וממנו הם מוזמנים להרכיב סל אישי לפי טעמם". אז הנה הזכרתי וזו בהחלט חובה נעימה וטעימה…

יוסף, שנה חלפה מאז השקתו של קפה בית יוסף בצפת. האם ישנו איזה סיפר מיוחד שאתה זוכר מהווי המקום ?

"הסיפור הוא האנשים" עונה לי יוסף ובקולו התרגשות כנה. "לקום בבוקר, לבוא למסעדה ולפגוש את האורחים, לנהל איתם שיחה, לגלות את צפונותיהם, לספר להם על בית הקפה ועל צפת, למצוא מסילות לליבם". האנשים הם הלב של המקום וגם ליבת העשייה.

ומה אתה באופן אישי הכי אוהב במקום ?

תפסתי אותו !

אני איש שאוהב אנשים ואוהב לחלום ובכל יום מחדש נולד חלום, נולד מפגש, נולדת התרגשות.

והוא עוד הכי אוהב חומוס האיש הזה ורק על זה הוא ראוי מבחינתי לציון נוסף לשבח.

בשלב הזה, כשריאיון מגיע לקראת סופו ואל הלב מתגנבת נימה קלה ועדינה של עצבת, עוד לפני שאני שואל את יוסף את שאלת הסיכום, הוא מספיק לשאול אותי מתי אני בא שוב ובמטבח כבר מכינים סבב חדש של חומוס חם, נפלא בטעמו ומישהו כבר מזמין את האספרסו השני שלו.

אני לוקח נשימה, מדמיין בעיני רוחי את צפת ואת הקשר המיוחד שיש לי אליה ושהתחיל בנפש תאומה ובציור אישי לבר המצווה, יודע שסוף הוא תמיד התחלה של משהו חדש, לוחץ עוד קצת את הגוש בגרון ושואל:

לסיום הראיון, מה אתה מאחל לעצמך ולמקום לשנים הבאות ?

לכל אחד יש איזה חלום קטן שקינן בו וחיכה לרגע הנכון לפרוץ החוצה לאוויר העולם. ועתה, כשהחלום עושה את צעדיו הראשוניים, אתה מאחל לו, לרך הנולד, לגדול ולהתחזק, לגלות עולמות חדשים, לפרוש כנפיים ולחלום חלומות. אף פעם לא להפסיק לחלום.

וזאת נראית לי שורה מצוינת לסיום.

קפה בית יוסף צפת

רחוב ירושלים 86

077-4814546

כשר למהדרין בהשגחת מהדרין צפת הרב לוי ביסטריצקי. כל המוצרים בכשרות בד"צ העדה החרדית הרב לנדא

שעות פתיחה:

א – ה: 23:00 – 8:30

ו': 14:00 – 8:30

לדף הבית של 'קפה בית יוסף צפת' לחצו כאן

IMG-20150712-WA0003 IMG-20150712-WA0004 IMG-20150712-WA0005 IMG-20150712-WA0006 IMG-20150712-WA0007 IMG-20150712-WA0008

 



כתיבת תגובה

החופשה שלי

להוספת פריטים לתוכניה, לחץ על הסמל: המופיע לצד העסק.

שלח את התכניה במייל

שלח את התכניה במייל