תביעה: 'אל על' הונתה לקוחות בגבייה שלא כחוק
בקשה לתביעה ייצוגית בהיקף של כ-40 מיליון שקלים הוגשה נגד חברת התעופה הישראלית 'אל על'.
המועצה לצרכנות הגישה בקשה לתביעה בטענה כי 'אל על' גבתה דמי ביטול שלא כחוק על כרטיסי טיסה. על פי הערכות עשרות אלפי לקוחות של החברה נפגעו מהתנהלות 'אל על' ונדרשו לשלם דמי ביטול שלא כחוק.
קבוצת הצרכנים מוגדרת בתביעה שתוגש כלקוחות אל-על שרכשו כרטיסי טיסה עד לתאריך 29.07.2013, ואשר מסיבות שונות לא ניצלו את כרטיס הטיסה שרכשו או שביקשו לעשות שינוי בכרטיסי הטיסה ובשל כך חויבו בקנס, דמי ביטול או דמי הסבה.
בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בלוד באמצעות עורכי הדין אבנר כהן ועדו עינת ממשרד כהן וילצ'יק ושות', נטען כי 'אל על' פגעה באופן מתמשך בצרכנים רבים כשהפרה את הוראות תקנות רישוי שירותי התעופה, תוך גרימת נזק לקהל לקוחותיה אשר חויבו לחינם בדמי ביטול או הסבה של כרטיסי טיסה שלא כחוק. לטענת עורכי הדין בכל פעם שבה לקוח ביקש לבצע שינוי בתנאי כרטיס הטיסה וחויב בדמי ביטול או שינוי, החיוב על-ידי אל-על נעשה לכאורה שלא כדין ובניגוד להוראות התקנות.
עורכי הדין מכוונים לתקנות שירותי התעופה, האוסרות על חברות תעופה המפעילות קווים סדירים לציין תנאים מגבילים על גבי כרטיסי הטיסה אותן הן משווקות, אלא אם ניתן לכך אישור מראש ובכתב על-ידי ראש מנהל התעופה האזרחית במשרד התחבורה, ובבדיקה שנעשתה מול משרד התחבורה על-פי חוק חופש המידע, התברר כי מעולם לא ניתן אישור שכזה לחברת 'אל על'.
לדברי המועצה לצרכנות 'אל על' התרשלה ופגעה בלקוחות כשהנפיקה כרטיסי טיסה תוך הפרה בוטה של המצב המשפטי החל עליה, כעת ממתינים במועצה לאישור התביעה על ידי בית המשפט.
כתיבת תגובה
יש להתחבר למערכת כדי לכתוב תגובה.