אתר התיירות המוביל לציבור החרדי והדתי

יעוץ אישי חינם

072-3223000
13 דצמבר 2016 מאת מוטי שטיינמץ

תיירות שומרת שבת

"אם רק הייתם פתוחים בשבת .."

נגמרו החופשים והחגים והחלה תקופת "אחרי החגים " .. אצל רובנו מדובר על חזרה לשגרה אחרי חופשה ארוכה אבל מה קורה באתרי התיירות ? אלו שאצלם החגים הם שיא העונה ..

כידוע , רוב התיירות בישראל היא תיירות פנים – תיירות המתבססת על אזרחי המדינה. כאשר נגמרים החופשים והחגים עיקר העבודה וההכנסה, מבחינת אתרי התיירות, עובר ליום היחיד בו יש חופש – שבת , שאר השבוע סגורים האתרים, רובם ככולם, לקבוצות (במידה ויש).

עובדה זו מציבה אתגר גדול במיוחד לאתרים המעוניינים לשמור שבת – מקומות אלו בעצם "מפספסים " את היום הרווחי היחיד ובשאר השבוע "נלחמים" שווה בשווה עם שאר האתרים האחרים. מצב זה גורם לקושי רב לאתרים שומרי השבת – שמתקשים לעמוד בתחרות ולעתים אף נאלצים לסגור (המקרה האחרון אגב, לפני שנה, הוא משק החי בצרעה).

מסיבה זאת, נפגשו בשבוע האחרון כמה נציגים של אתרי תיירות שומרי שבת והנהלת עמותת שפלת יהודה לנסות לגבש פתרון לנושא ולנסות ולקדם את האתרים הנ"ל. כרגע ההתארגנות היא של אתרים ממרחב שפלת יהודה (וחשוב לציין לשבח את ההתגייסות המיידית של העמותה לנושא ורצונם לעזור – לא ברור מאליו !). אך ככל שיותר אתרים ומקומות יעלו את הנושא כן ייטב והמודעות החברתית כמובן תגדל.

המטרה העיקרית – קידום המודעות, במגזר הדתי והחרדי, להעדפת אתרים שומרי שבת. ובקיצור רוצים מקומות כשרים ? רוצים לתמוך בשמירת השבת בישראל ? זאת ההזדמנות!! אם אתם מנהלי בי"ס, רכזי קבוצות, מדריכים או סתם מחפשים פעילות לקבוצה במהלך השנה נסו להעדיף אתר ששומר שבת – יש מגוון רחב של אתרים והפעלות: מפעילויות מגוונות לילדים, פעילויות לנוער ואפילו לוועדים ולגיל השלישי האתרים כולם ברמה גבוהה ולא נופלים באיכותם משאר המקומות. אגב – כבר עכשיו תוכלו להיכנס לאתר של עמותת שפלת יהודה ולראות קטגוריה נפרדת לעסקים שומרי שבת (העמותה מפרסמת רק אתרים שעברו סינון איכותי)

כמה מילים לסיכום: לאחרונה הסתובבה ברשתות החברתיות בקשה לתמוך במסעדה תל אביבית שהחליטה לשנות סטטוס ולהפוך למסעדה כשרה ומסיבה זאת איבדה רבים מלקוחותיה, התמיכה של סועדים שהנושא היה חשוב להם הצילה את המסעדה מאובדן הכנסה משמעותי. חשוב להדגיש שהכח לשינוי נמצא אצל כל אחד ואחד מאיתנו – לא מספיקים דיבורים או קלף בקלפי אם אכן רצונכם לתמוך בשמירת השבת הראו זאת במעשים –העדיפו עסק כשר, שומר שבת סייעו בידו רק כך נצליח.

לפרטים נוספים על ההתארגנות והמלצות לאתרים ניתן לפנות לקרן, במייל: hamateor@gmail.com

או לעמותת שפלת יהודה: 08-8500711.



3 תגובות

כתיבת תגובה

החופשה שלי

להוספת פריטים לתוכניה, לחץ על הסמל: המופיע לצד העסק.

שלח את התכניה במייל

שלח את התכניה במייל