בקרוב: דיוטי פרי בטרמינל 1 בנתב״ג
רשות שדות התעופה היוצרת מגוון פתרונות להפחתת אגרות לחברות הלואו-קוסט הוא העברת פעילותן מטרמינל 3 לטרמינל 1 בנתב"ג.
חברות כמו איזי-ג'ט, וויז ״-אייר ו-Up של אל-על משלמות אגרות נמוכות יותר מאלה שהיו משלמות בטרמינל 3. עם זאת, המעבר לטרמינל 1 הוא פתרון שרחוק מלהיות אידיאלי, שכן הפעלת הטיסות משם נעשית בצורה מסורבלת למדי. בטרמינל 1 אין דיוטי פרי, ולא הנוסעים ולא רש"ת רוצים לפספס את האפשרות שהם יעברו דרכו. לכן כהיום, את הצ'ק אין מבצע הנוסע בטרמינל 1, ואז עובר ממנו באמצעות אוטובוס לטרמינל 3.
אין ספק שמצב זה מסורבל ואינו מיטיב עם חברות הלואו־קוסט, ולכן מציע רש״ת כי יופסק המעבר בין הטרמינלים, ולפי שיקול מסחרי תיבחן הקמת דיוטי פרי בטרמינל 1.
גם באיזי-ג'ט רואים במעבר בין הטרמינלים בעיה. המנהלת המסחרית של החברה בבריטניה, הציגה זאת כ"אחד האתגרים הגדולים שלנו בנתב"ג". המנהל המסחרי של החברה, שמפעילה 34 טיסות שבועיות מישראל, נמצא בימים אלה בישראל וידון בנושא עם מנהלי נתב"ג. "התנאים בטרמינל הנוכחי אינם מקובלים והנושא נמצא בסדר עדיפויות גבוה מבחינתנו".
מרש"ת נמסר בתגובה: "דו"ח הוגש לרש"ת לפני יומיים, ואנו לומדים את משמעויות ההמלצות. החלטות על גובה האגרות הנגבות בשדות התעופה נקבעות בוועדת הכלכלה של הכנסת ולא על ידי רש"ת. ישראל היא המדינה היחידה בעולם שבה לא נגבות אגרות בתעופה הפנים ארצית. המדינה, באמצעות רש"ת, מסבסדת את הפעילות של התעופה הפנים ארצית עבור מיליוני הנוסעים.
בניגוד לכל מדינות העולם, רש"ת מממנת מכספי האגרה את ביקורת הגבולות, הפיקוח האווירי והביטחון. החלטה על הפחתת האגרות בנמל התעופה הבינלאומי רמון הסמוך לאילת, שבו מושקעים כיום 1.7 מיליארד שקל למען ציבור הנוסעים הן מהכנסות רש"ת. כדי לעודד חברות תעופה זרות ואת התיירות לאילת, ההמלצה היא שלא תיגבה אגרה בשנתיים הראשונות להפעלת השדה.
ממשרד התחבורה נמסר כי המלצות ראשוניות של הצוות המקצועי הוצגו לשר התחבורה. השר הנחה את הצוות לקיים דיון מקצועי בנושא עם רש"ת. השר אימץ את המלצת הצוות לעניין הפחתת האגרות התעופתיות שייגבו בשדה התעופה רמון בתמנע והנחה את רש"ת לפעול לקידום ביטול האגרות התעופה שייגבו בשדה במשך השנתיים הראשונות לפעילותו. קידום הנושא מחייב אישור מועצת רש"ת, החלטת ממשלה ואישור ועדת הכלכלה".
כתיבת תגובה
יש להתחבר למערכת כדי לכתוב תגובה.