אתר התיירות המוביל לציבור החרדי והדתי
31 ינואר 2018 מאת אבי פרידמן

הצרצר לא נתן לישון בלילה ותבעו את בית המלון

בכל חופשה יש את המתלוננים הסדרתיים, בתי המלון כבר מכירים אותם ומוכנים עם שקי תירוצים לכל תלונה שלא תבוא, פעמים שהתלונה מוצדקת ואז רבים מהמארחים מעדיפים לסגור את התלונה ולפצות את האורחים, אך פעמים שהקובלים מעדיפים שלא להתפשר ולצאת לתביעה.

בתי המשפט בישראל בעיקר אלו לתביעות קטנות ידעו כבר תביעות מוזרות ואף התמודדו איתן בגבורה. כך התביעה של שתי משפחות מנתניה שהגישו לבית משפט תביעה נגד מלון הבוטיק היוקרתי יו בטבריה, לטענתן הם הזמינו חופשה בסוף שבוע בבית המלון בעלות של 2,500 אך לא הצליחו להירדם בשל רעש עז של צרצרים שהיה כה חזק עד שלא הצליחו להירדם.

לדבריהם: "כבר מהלילה הראשון לא יכלנו לישון, הצרצר הפריע לנו. ניסינו לאתר אותו אבל ללא הצלחה. הרעש שלו היה מטרד של ממש. היו לנו נדודי שינה".

לדבריהם הצרצר התחבא בקיר גבס בחדרם וכל בקשותיהם מהמלון להחליף חדר נתקלו קיר אטום, וכל פקיד אליו פנו טען כי הדבר לא באחריותו.

לבסוף איש תחזוקה ביצע ריסוס בחדר, דבר שהביא להפסקת הרעש, אך רק זמנית, ובחצות הלילה שב הצרצר ופרש את משנתו במשך כל הלילה, לאחר תלונות חוזרות ונשנות בפני פקיד הקבלה הם הועברו לחדר אחר,

בסיום החופשה החליטו שתי המשפחות להגיש תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות בנתניה נגד רשת פתאל, לה שייך המלון. הם דרשו פיצוי של 5,200 שקלים עבור סוף השבוע עליו שילמו ועוד 4,000 שקלים פיצוי בגין עוגמת הנפש. סך הכול פיצוי של 9,200 שקלים.

בכתב ההגנה של רשת פתאל נטען כי האירוע לא היה בשליטתה ועובדיה עשו כל מאמץ לטפל ברעש המטריד. עוד טענה הרשת, כי התובעים, למרות בעיית הצרצר, נהנו האורחים ממתקני המלון וסכום הפיצוי שהם דורשים מוגזם.

בית המשפט שלח את הצדדים לגישור אך זה עלה על סרטון, לבסוף קבע בית המשפט פיצויים של 1,500 ₪ למשפחות בגין הרעש שחוו בחופשה, לטענת השופט רעש הצרצר אכן מוגדר כהפרעה אך מינורית ולכן הפיצוי שנפסק בהתאם.

צילום: shutterstock.



כתיבת תגובה

החופשה שלי

להוספת פריטים לתוכניה, לחץ על הסמל: המופיע לצד העסק.

שלח את התכניה במייל

שלח את התכניה במייל