אתר התיירות המוביל לציבור החרדי והדתי

יעוץ אישי חינם

072-3223000
25 יוני 2015 מאת רועי עפרון

הרגליים במים הראש בשמיים – קיץ רטוב בפארק המעיינות

כשבחוץ שרב ומתחשק להידבק למזגנים, המקום הטוב ביותר להיות בו הוא פארק המעיינות שבעמק המעיינות (עמק בית שאן) מבית חוויות ניר דוד.

בינות לג'ונגל העצים והצמחייה מחכות לכם בריכות מים צלולים וקרירים שתענוג לטבול בהן ולשכוח מהחום. זה הזמן להעמיס את כל המשפחה על האוטו ולהגיע למקום הכי קסום בקיץ הישראלי. נחל הקיבוצים, עין מודע, עין שוקק, עין מגדל ועין חומה.

בריכת מעיין עין שוקק שלצידה שרידי טחנת קמח עתיקת יומין והיא מוצלת בצמרות עצי איקליפטוס, היא גן עדן אמיתי לפיקניק. שבילי הליכה מוסדרים מובילים אליה וממנה, פינות ישיבה מוצלות נבנו בה ולנוחות המטיילים יש גם מגרש חנייה רחב ונוח, צמוד לבריכה.

פארק המעיינות המחודש שנחנך בשנים האחרונות כולל 12 קילומטרים של שבילי הליכה, רכיבה על אופניים וסיורים ברכבים ידידותיים לסביבה. הקמת הפארק נועדה בין היתר כדי לשחזר את המארג האקולוגי הייחודי על הצמחייה, העצים, הדגים, הציפורים ובעלי החיים המרתקים החיים באזור.

מימי בריכות המעיינות ידועים בצלילותם הרבה והאורה של השמש החודר לעומק המים מאפשר את קיומם של צמחי מים רבים, כמו גם את אוכלוסיות הדגים, הסרטנים והרכיכות.

ברחבי פארק המעיינות זורם נחל הקיבוצים ובו שלושה מעיינות טבעיים: עין מודע, עין שוקק ועין מגדל. מעיין עין שוקק מספק מים לאחת משתי הבריכות הגדולות שבפארק, לצד בריכת מעיין עין חומה.

טמפרטורת המים הקבועה לאורך כל השנה בנחל הקיבוצים ובמעיינות היא 24 מעלות צלזיוס.

לאחרונה נחנך בפארק המעיינות מבית תיירות ניר דוד, שביל הליכה רטוב, על שמו של סרן צביקה קפלן מקיבוץ מירב השכן, שנפל במבצע צוק איתן.

השביל שאורכו כ – 300 מטרים בורא ונפרץ ע"י 150 בני נוער, חיילי צה"ל וחברי משפחת קפלן.

עוד אטרקציה מרתקת בפארק המעיינות הוא תל שוכה, מגדל שמירה בראש גבעה נישאת המשקיפה על סביבותיה. מגדל זה נבנה כעמדת שמירה בשנות השלושים של המאה הקודמת, לאחר הירצחם של שני חברי קיבוץ ניר דוד וחבר קיבוץ שכן בידי פורעים ערבים.

לדף הבית של 'חוויות ניר דוד' לחצו כאן



כתיבת תגובה

החופשה שלי

להוספת פריטים לתוכניה, לחץ על הסמל: המופיע לצד העסק.

שלח את התכניה במייל

שלח את התכניה במייל